Zájemce se o kurzu dozví například čtvrt roku předem. Nekontaktuje nás však, protože každá záležitost má svůj správný úřední postup. Podívá se na kartičku z úřadu práce (je-li nezaměstnaný), kdy má další
návštěvu u své zprostředkovatelky. Tam se na možnost hrazení kurzu vyptá. Ať nepodniká nějaké kroky, dokud nemá zajištěné financování.
Po měsíci se od zprostředkovatelky dozví, že ona o tom nerozhoduje. Že si má dát žádost a komise rozhodne. K žádosti má přiložit potvrzení od školicího střediska o ceně a typu kurzu. Žádost by měl doručit nejméně
30 dní před kurzem, ať komise stihne zasednout.
Časová rezerva se tak smrskla na polovinu. Nevadí, na získání jednoho potvrzení to stačí.
Zájemce nás tedy kontaktuje. A zjistí, že potvrzení vydáváme až po složení vstupních testů. Příprava na testy trvá měsíc až dva. Podle toho, co už zájemce umí a zda jde na blok správu sítí nebo programování. A podle znalosti angličtiny.
Takže pokud toho zájemce umí dost, jde jen na jeden z bloků a má dobrou angličtinu, tak není žádný problém. Ledaže by se zájemce po pár týdnech přípravy dozvěděl, že se termín zatím zaplnil.
Nicméně ne vždy to probíhá takto hladce. Někdy to už vypadá, že by se vše dalo stihnout. V takovém případě nastoupí potíže s komunikací. Všichni dnes používají Facebook. Mail používají jen staromilci. A my.
šetříme čas: sdělení informací ohledně přípravy nebo termínu zkoušky hromadným mailem je při velkém počtu zájemců pro nás nejrychlejší. Až když někdo dlouho nereaguje, zatelefonujeme. To už ale pro někoho může být pozdě.
Často ani toto nevede k cíli. Například proto, že se zájemce v pracovní době vyskytuje někde, kde nesmí telefonovat, nebo nezavolá zpět, vidí-li nepřijatý hovor.